fredag 20 juni 2008

Sköna sommar



Ville sy en turkos kanin t-shirt åt sonen men d ville inte han *S* Så ist fick jag ta det enfärgade turkosa och göra egna tryck. Shortsen är en vanlig enkel modell. Ändrade inget i grundmönstret då jag var nyfiken på hur det hela skulle bli. Nu vet jag dock hur mkt jag ska förlänga shortsen nästa gång :)
Material: Turkos interlock från JNYDesign, Orange interlock från ?????
Brun borstad poplin från Stoff och Stil
Mönster: T-shirt med raglanärm form 1 från Meedom
Shorts - knälånga form 1 från Meedom
Maskin: Min underbara Huskystar C20
Roligt: Att sonen blev så nöjd att han genast tog kläderna på sej och sprang ut
Tråkigt: Stryka ! Jag tror att jag utvecklat nån allvarlig allergi mot att stryka för jag försöker undvika det så mkt som möjligt men med egna textiltryck får man ju stå så länge o stryka på samma fläck *suck*
Att tänka på: Ingenting, d flöt på hur bra som helst för en gångs skull :)

Inga kommentarer: