måndag 9 november 2009

Längesedan :)

Det var ett tag sedan nu. Har haft problem med ryggen ett tag så jag har inte kunnat rita, klippa och sy på 1,5 mån ! Det har varit tufft men jag tror även att det har varit en välförtjänt paus. Ritade lite mönster i fredags, klippte ut dom i lördags och klippte och sydde igår och ryggen känns fortfarande bra *hurra* Får helt enkelt ta det lite lugnare. Jag har ju inget höj- och sänkbart bord att rita och klippa på så jag får hålla tillgodo med köksbordet, kanske inte det mest optimala men det går =) Man kan ju inte ha allt även om man önskar ibland *S*
Tre pyjamasar blev det igår. Alla från det senaste Ottobrenumret. Ett helt underbart mönster om jag får säga det själv. Kommer sy många tröjor i det raglanmönstret har jag en känsla av :) Det blev iaf två petroliumblå pingvinpyjamasar. Dock så tyckte jag att tröjan såg lite kort ut så jag förlängde den med 6 cm *S* När lillbus sover så brukar nämligen tröjan krypa upp i nacken och jag vill ju inte att han ska frysa.

Tyg - Pingviner: Från SoS, ett helt underbart interlock i mjukaste kvalité. Mycket bättre och tjockare än deras vanliga interlock
Tyg - Brun interlock: Från Mjuka Tyger lr JNY Design, kommer faktiskt inte ihåg, mjukt och härligt är det iaf *S*
Tyg - Mudd: Strechjersey från SoS

Tyg - Pingviner: Från SoS - en härlig mörk cerice som inte riktigt kommer till sin rätt här på bilden
Tyg - enfärgad interlock: Tror att den är från JNY Design, helt underbar är den iaf :)
Tyg - mudd: Från SoS
Detta raglannattlinne kommer jag förmodligen att sy både klänningar och tunikor i :) Ska bara få ett utlåtande först från min lilla testpatrull ;)
Nu ska jag bara klippa två pyjamasar till åt mina stora tjejer :) får se när jag får tid till det, kanske på torsdag då jag är ledig nästa gång?

1 kommentar:

LillaBarn sa...

Fina... Ville också ha de cerisa pingvinerna, men de var slutsålda...