tisdag 31 mars 2009

I min brevlåda

Har varit och hämtat lite tyger som så trevligt har kommit till mej. Ååå vad man blir glad av dessa färger :)
Vem älskar inte dom lila elefanterna ? Dom var ju underbart härliga =) Även den matchande velouren var underbar
Idag landade det lite mer våriga och somriga färger. Allt är beställt från Allt om Handarbete
Korallfärgad velour, en färg som jag normalt tycker är svår men denna drar åt det rosa hållet och är super snygg, köpte även matchande mudd, både enfärgad och randig.
Sen hittade jag på rea-avdelningen följande tyger som jag bara var tvungen att ha. Apelsinfärgad jersey med lycra och blommig bomull/lycra (den känns nästa lite åt viscos-hållet, lite glansigare och slinkigare) men ack så härlig

Nu ska dessa härligtheter får snurra några varv i min tvättmaskin sen kan jag sätta saxen i dom.

2 kommentarer:

Ett Tu Tre sa...

Det blommiga är ju helt underbart, det skulle kunna bli en sommarklänning till i vuxenmodell ...
Själv väntar jag på röda elefanter och ugglor, som verkar ha kommit på villovägar ungefär som dina tyger gjorde för ett tag sedan.

Sandra sa...

Mycket fina tyger du har fyndat!
Det är bara att hålla med dig om de lila elefanterna.
Ska bli roligt att se vad det kan bli av dessa tyger.

Osäker om jag kommenterat på din sida förr, om inte så måste jag ju tala om hur mycket fint du har sytt!