fredag 6 mars 2009

Luftat maskinen


Tro det eller ej, men idag har jag sytt !!! Jag var ledig, barnen på dagis (händer typ 1 ggr/år) så idag har maskinen fått jobba lite :)
Fick ett uppdrag av en kompis. Hon bad mej sy en dopdress till hennes son, efter lite snack hit och dit så kom hon fram till att hon ville ha en liknande den som mina söner haft. Hittade ett fint offwhite bomullstyg på Tusen Tyger här i stan och på SoS hittade jag brokad till västen. Lillkillen kommer bli så snygg när det är dags. Lägger ut en bild på dressen som den ser ut. Ska klä några knappar, sy dit dolda tryckknappar och sy dit sidenband till att knyta i ryggen med. Glömde ju köpa band när jag var på SoS i förrgår ... Får åka dit igen på tisdag när jag är ledig nästa gång, har dock pojkarna hemma då ... och bussresa dit ... kan bli spännande :)

Inga kommentarer: