tisdag 18 augusti 2009

En slips är en en slips

Hörde ett nödrop och fick en sån lust att testsy en slips. Nu är det väl eg inget märkvärdigt med en slips men en hel del pyssel blev det ändå. Mycket att stryka och sen tyget ... det lever ! Helt hopplöst att arbeta med (men fint är det). Mönstret hittade jag i Ottobre 3/2009 och tyget är köpt på SoS när jag var där senast. Nu sydde jag den utan sömnsmån (tyckte att den såg så bred ut ändå) men nästa gång lägger jag nog till lite *S* Man lär så länge man lever :)



Det var iaf roligt att sy något annat än kläder denne gången. Nu ska jag smyga ut i köket och fortsätta med min tillklippning, högarna växer här =)

3 kommentarer:

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Det måste jag prova mig på att sy. Jätte fin slips.

Ett Tu Tre sa...

Kul med en slips - är den i barn eller vuxenstorlek? Maken här henmma skulle behöva någon ny - kanske skulle man kunna göra en själv(funderar). Din var snygg i alla fall.

Yasmine sa...

Den är i barnstorlek men kan ju inte va så svår att fixa till i vuxenstorlek.