torsdag 20 augusti 2009

I sommarvärmen

... har jag suttit och sytt mössor och vantar *haha* fick ett ryck när jag ändå höll på att klippa beställningarna, bestämde mej för att göra en mössa i varje storlek av varje tyg som jag klippte i. Alla tyger räckte inte till men vad gör det. En av piratmössorna ska lillbus få, han älskar tyget och har har sin t-shirt dygnet runt ! Får inte ens byta på morgonen när han ska till dagis. Får nog ta och sy en till åt honom ...

Mössmönstret är mitt eget men jag är inte helt nöjd med det, får klura vidare på det ... Vantarna är också eget mönster, dom är tumlösa och tänkta till dom minsta barnen. Vändsydde mudden för att undvika hårda kanter, nu ska jag bara ta ett par med mig och prova på nån liten bebis om dom passar *haha*Kanske är bäst innan jag syr förmånga?

Inga kommentarer: