onsdag 30 december 2009

Lite har jag ändå sytt innan jul

Fick en liten julbeställning på jobbet. Dessa kläder skulle till första barnbarnet som sedan tog dom med sig hem till Belgien.

Bruna ugglor från Jofotex, brun velour från mjuka tyger.
Mönstret är från Meedom och byxmönstret mitt eget justerade Ottobremönster.


Gult nattåg från Jofotex, faktiskt den första tröjan jag sytt i detta tyg och grön velour från Nea Nobelle.


Hon ville även att lille sonsonen skulle vara varm om öronen så en brun väpnarluva beställdes oxå. Brun fleece från SoS och fodrad med ugglor från jofotex. Alla muddar är strechjersey från SoS.

1 kommentar:

LillaBarn sa...

Här fanns det mycket fint!! Jag vill oxå ha tågtyget från Jofotex, den gula gillar jag nog bäst... Och det cerisa pingvintyget från Stoff och Stil är sååå fint! Fina halsband du gör med. God fortsättning på det nya året!