fredag 8 januari 2010

Nya tyger

Härliga fordon kom idag. Imorgon ska det tvättas och sen ska det sys. Det enda tråkiga är att jag har beställt och betalt för andra tyger som inte kommit :( så nu sitter jag här 600 spänn fattigare utan något för dom pengarna. Lite surt men vad ska man göra ? Säljaren säger att hon har skickat dom, undrar just vart dom har hamnat då ? Oh well, vad kan man göra? Ord står mot ord och vem vet vad som händer med paketen som försvinner på vägen? That's life antar jag. Men som sagt, lite trist, det är ju inte så att man har pengar i överflöd precis när man sitter i villa, har 4 barn och jobbar som sjuksköterska på sjukhuset.
Nåja nog om det, får glädjas åt dom tyger jag har hemma istället :) Har börjat känna hur sylusten börjar smyga sej på igen *härligt* Nu ska jag bara hitta lite ledig tid nånstans oxå och så måste jag förstås rita lite mönster ... hu så trist, vill ju bara sy *hahaha* En sak i taget så ska allt nog hinnas med tror jag. Lillbus behöver till en början en hel del nya muddisar. Lätt och enkelt ska det vara när man ska hinna till pottan.
Årets nyårslöfte är lite mer tid till mej själv och lite mindre måsten. Att sänka kraven lite och inte försöka hinna med allt och att inte ha dåligt samvete för att man någon gång bara ligger i soffan och slappar. Undrar just hur det ska gå för ett kontrollfreak som jag ???? Återkommer till nyår med resultatet ;)

Inga kommentarer: