lördag 31 maj 2008

Sommaren är här




Detta måste givetvis firas med lite nya sommarkläder. Clamdiggers sydde jag ju och kom på att lite sommarbodysuits måste jag oxå ha. Ett plagg som jag älskar att sätta på ungarna sommartid.


Material: Uggletyg med matchande randig trikå från Jofotex, brun stretchjersey från Stoff och Stil samt randig interlocktrikå från min tygängel, orange mudd från min tygängel.


Maskin: Huskystar C20


Mönster: Ugglebodyn är Stoff och Stils mönster, hoppade dock över den lilla grenkilen, den randiga bodyn är från Meedom Form 1, valde dock att sy ihop den äver på mitten och sätta knapparna i grenen ist. Textilfärg och klichéer från Panduro Hobby.


Roligt: Att dom blev så bra ! Jag är supernöjd och sonen älskar dom, springer runt i ugglorna just nu.


Tråkigt: Att jag mätte lite slarvigt när jag skulle klippa till den oranga mudden så jag fick en skarv extra, men det kan jag leva med.


Att tänka på: Att mäta lite bättre nästa gång *hihi*

Inga kommentarer: