tisdag 28 oktober 2008

Blå Blå känslor i natten ...



Äntligen har jag fått lite tid över ... Klippte en massa igår och idag började jag beta av högen jag klippte till.
Först ut blev till lillbus, en landskapströja, en elefanttröja och ett par velourmuddisar.
Material: landskapstyg från Jofotex, blå trikå från e-slöjd, blå velour från Nea Nobelle, elefenter från Jofotex och röd trikå från ????
Mönster: Velourmuddisarna - mitt gamla vanliga, Landskapströjan - Meedom, raglan form 1, elefanttröjan - Meedom form 1
Maskiner: Pfaff för overlock och Huskvarnan till det övriga
Roligt: Kombon blått (kornblå) och landskaptyget, åååå vad härligt det blev *lycklig*
Älskar den kornblå färgen
Tråkigt: Vet inte riktigt vad jag tycker om elefanttröjan än, lite julig kanske ???
Att tänka på: ... nä inget, det gick alldeles utmärkt idag =)

3 kommentarer:

Bustråden sa...

Håller med det blev jättefint , riktigt härlig kombination, elefanttröjan blev fin med kan förstå att du tycker den är lite julig men fin kombination.

Bustråden sa...

Tack för kommentarer på min blogg, klart du får ta efter kombinationen på tröjan!

Anonym sa...

Åhh, så snyggt det blev med landskapstyget mot det blå, helt rätt. Och elefanterna blev också fina - dessutom närmar det sig jul med stormsteg, annars håller jag med att rött och grönt lätt får en att associera till jultider.