onsdag 21 januari 2009

Mjuka Tyger

Hade även turen att komma över lite tyger från Kameleont Design/Mjuka Tyger. Helt underbara att sy i, kan verkligen rekommendera dom.
Först ut blev en turkos tröja med bruna igelkottar, velouren är från Malika Og Rosa men Mjuka Tyger har även den.

Därefter var jag bara tvungen att klippa i filurerna, orange och limegröna, åååå vilka härliga sommarfärger. Funderar på om jag ska beställa mer eller inte. Är man tygsamlare så är man ... *hahaha*


Sist men inte minst var det dags för en ny uppsättning i landskapstyget, koboltblå velour och premiär för dom koboltblå ugglorna, YES jag är supernöjd och har nog den färgsättningen på ugglorna som favorit just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu när jag har suttit här en stund och beundrat dina färgkreationer blir jag riktigt riktigt sugen på att sy ihop något lika färgglatt själv (men inga av mina barn lider klädbrist, och ingen plats finns i skåpen. Däremot går det väl alltid bra att beställa lite mer tyg. Några klarblå ugglor har jag ju inte, och inga röda elefanter, och så kanske jag borde ha lite av flodhästarna som snart kommer ...
Tyg kan man väl aldrig få för mycket av? :)

Yasmine sa...

Nix tyg kan man aldrig få för mkt av, väntar själv på flodhästar och dom nya fina tygerna från Mjuka Tyger *längtar*