torsdag 24 juli 2008

Sommar


Äntligen kom sommaren till Skåne igen.
Varmt och skönt har vi haft det idag och det ska visst vara så en vecka till iaf. Vilken tur då får jag kanske fint väder nån vecka av semestern (börjar på måndag, ska jobba hela helgen först).
Då lillbus älskade sin bruna elefanttröja (han vägrar ha nånannan på sej) så har jag ikväll sytt en ny åt honom, en gul denna ggr med limegrön mudd. En kombination som jag verkligen älskar, den blev mycket bättre än jag vågade hoppas. När jag ändå hade maskinen igång så sydde jag ett par short oxå i limegrön interlocktrikå, mjuka och sköna ska dom vara.
Material: Elefanttyg från Jofotex, limegrön mudd från en tygängel, limegrön interlock från Nea Nobelle. Tröjan är inte ojämnt sydd, bara ostruken *hehe*
Mönster: T-shirt - samma som förra elefanttröjan, shorts - Meedom form 1
Roligt: Att färgkombinationen blev så bra *lycka*
Tråkigt: Absolut ingenting ! :)
Att tänka på: Att göra ett set till så snart jag får tid *hihi*

Inga kommentarer: