lördag 19 juli 2008

YES Elefanterna har kommit !!



Lyckliga jag *S* dom dök upp i torsdags (fick avin då, dom anlände till postkontoret i onsdags) så i fredags tvättade gubben tyg medan jag jobbade *S* Nu är dom iaf tvättade och tumlade och guuu så sköna dom är invändigt. Sydde en t-shirt åt sonen idag, hann tyvärr inte fotografera den innan han skulle ha den på sej *S* Sydde även ett par nya velourmuddisar i ljusturkos, en jättehärlig färg, är nog min nya favorit tror jag.
Sydde även ett rosa set, byxorna var en beställning och tröjan får hon som kompensation för att det tagit sån tid innan jag sytt dom :)
Material: Elefanttyg från Jofotex :) strechjersey från Stoff och Stil, velour från Nea Nobelle
Mönster: Mitt vanliga velourmuddismönster, t-shirt från Ottobre 2/2004
Maskin: Huskystar C20
Roligt: Att det gick så lätt att sy ihop det hela
Tråkigt: Att det gick så fort att sy ihop det hela
Att tänka på: hmmm, vad skulle det vara ?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, visst är dom fina, elefanterna!
Tröjor och mjuka byxor är favoriter också här hemma, och det behöver man nånga av.
Din son ser ju helnöjd ut i sina nya kreationer. Och lyckos den lilla tjejen som får en egen elefant t-shirt.