torsdag 3 juli 2008

Triss i klänningar


En kompis ringde med ett rop på hjälp. Hennes lilla sessa har vuxit ur sina kläder och pengakontot tryter denna månaden. Nu undrade hon om jag inte kunde hjälpa henne.
Hur ska man kunna säga nej till en sån fråga ? Självklart kunde jag det, fria händer fick jag oxå *lovely*
Tror att jag ska döpa om modellen till "30-min klänningen" för den tar inte mycket längre tid att sy *S*
Material: Det gröna med penséer och det turkosa med sköldpaddor och grodor kommer från Bingert & Hallström och det lila är från en välkänd auktionssajt :)
Snedslå från Bingert & Hallström och från S & S
Mönster: Meedoms A-form 1,5, har gjort sprund bak och knyte
Maskin: Huskystar C20
Roligt: Att min kompis tycker så mkt om klänningarna att hon ber mej sy fler
Tråkigt: Finns absolut inget trist med denne klänningen, den är superkul att sy (och det går fort)

Inga kommentarer: