måndag 15 september 2008

Fotbollströja



Äntligen !
Äntligen fick jag tummen ur ändan och satte igång att sy den där fotbollströjan åt sonen som jag haft planer på hela sommaren *S*
Sömnaden gick som en dans men när den väl var klar så var det ju dags för provning ... ajaj, den var för trång i halsen så det fick bli en patentlösning. Kanske inte den snyggaste men den bästa som jag kunde komma på igårkväll. Nåväl, sonen godkände iaf tröjan och ska ha den på träningen imorrn. Får nog ta och sy en till lillebror oxå för han försöker dra av den från storebror *hahaha*
Nu får ni inte titta så noga på halsen för den är som sagt inte så bra, dessutom så hade jag inte strykt till den innan jag fotograferade den *S*
Material: Nått sportstrech inköpt på rea i den lokala tygaffären, mudd från tradera (inte av bästa kvalitén)
Mönster: långärmad t-shirt, form 1 Meedom
Maskin: Min vanliga Huskystar C20
Roligt: Att båda sönerna vill ha tröjan
Tråkigt: Att jag fick göra ett mindre snyggt sprund fram i halsen då tröjan inte töjer sig så bra och blev förtrång i halsen.
Att tänka på: Att göra en snyggar halsringning nästa gång, nu vet jag ju att materialet inte töjer sig så bra

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, så många nya inlägg på samma gång. Jag kommenterar allt här. Jag är ju också svag för rosa så min favorit blir ju det lilla setet med rosarandig tröja och bruna velourbyxor, men allt är fint. Bra med mjuka kläder till barn. Lätt att använda och lättskött.
Synd att tyget i fotbollströjan inte var tillräckligt stretchigt, men den ser proffsig ut i alla fall.