tisdag 11 november 2008

Dagens ...


Idag blev det lite sytt faktiskt :) Allt tar ju dock lite längre tid när man måste rota i lådor, skåp och kassar för att hitta dom tyger man vill ha. Åååå vad jag önskar att jag hade ett syrum där jag kunde lägga mina tyger på hyllplan istället för att gömmas undan. Nåja jag får drömma vidare :) Det går ju såhär oxå,
Svängde ihop några mössor idag. Väpnarluvor faktiskt, dom har blivit populära. Äldsta sonen fick ju en och han älskar den, dock så var den lite förstor så jag sydde en mindre idag :) Sen ville hans kompis oxå ha en så då blev det en limegrön till honom, en lila som var en beställning och den rosa med röda stjärnor var jag bara tvungen att sy då jag ändå hade maskien framme, älskar nämligen det tyget :) Ska ta och beställa lite mer av det tror jag.
Material: Fleece från Malika og Rosa, lila fleece från SoS, turkost interlock från ?? lila kaniner från JNYdesig som foder till den lila, helt perfekt, samma lila nyans
Maskin: Min fina Pfaff, samt min Husqvarna
Mönster: Onion
Roligt: att det går så fort att svänga ihop dom på overlocken
Tråkigt: Dom sista sömmarna som får sys på den vanliga maskinen ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga luvor! sydde såna till mina barn i fjol, men det är nog dags att uppdatera mössgarderoben nu.