söndag 16 november 2008

Pysselsöndag

Idag har jag småpysslat halva dagen, andra halvan tillbringade jag på soffan med ögonen slutna. Lillbus sov middag och resten av familjen var på julavslutning med fotbollsklubben. Härligt med lite lugn och ro *S* Det händer inte så ofta i vårt hus.
Först ut blev ännu en fleecemössa, hade den färdigklippt så lika bäst att sy ihop den medan jag fortfarande hade lust :) Lillbus vet precis vad som gäller när mamma syr, då ska han få prova ! *hahaha* det har han inget emot. När han sen fått på sej vad som än blivit sytt springer han genast iväg och visar upp sej för resten av familjen. Mönstret till mössan är mitt eget.

Efter mössan blev det några pocketboksfodral, lika bäst att göra några stycken när jag ändå höll på. Dom enfärgade är i konstskinn, ett härligt material att sy i tycker jag.

Efter dessa fem saker hade jag fått nog av symaskinen och fick istället lust att göra nått med händerna. Först ut blev ett halsband, kedjan har jag själv länkat ihop och längst ner hände jag ett zebramönstrat glashjärta. Inte dumt alls faktiskt.

Efter halsbandet ville jag göra nått som hänger i öronen så det blev två par örhängen. Ett par med stor champagnefärgad pärla och ett par lite mer färglada i turkost glas.
Hepp, att lägga ut bilder går visst inte *suck*

Inga kommentarer: