söndag 30 november 2008

Symaraton


Min söta dator gick hädan igår och fick tillbringa dagen i respirator så medan maken jobbade på för att få liv i stackars Rutger igen fick mina symaskiner jobba :)

4 beställningar blev sydda och väntar nu på leverans. Det blev en klänning i landskapstyget tillsammans med rött, en pyjamas i samma tyg i gult och lite lila kaniner med lila tights. Även lite väpnarluvor blev sydda samt en bodysuit i landskapstyget. Ändrade lite i mitt mönster där så att den istället fick mudd längst ner men fortfarande med knäppning i grenen.
Nu måste jag fixa ny lampa till symaskinen, dom sista sömmarna fick jag sy med hjälp av tre stycken lampetter *hehe* Så fram tills jag fixat en ny lampa så får maskinen nog ta och vila lite :) Kanske lite bra det så får jag oxå vila lite, måste ju hinna förbereda inför julen oxå (dvs planera dukning m m)
Önskar er alla en trevlig advent :)

3 kommentarer:

Bustråden sa...

Vad fina kläderna blev, roligt och inspirerande när man blirr klar med plaggen!

Anonym sa...

Visst är det kul med ett tyg som matchar med många olika färger?!
Snyggt blir det också med alla kombinationer. Kul att se allt färdigt.

Anonym sa...

God fortsättning på det nya året. Och det finns en utmärkelse till dig på min blogg.