lördag 15 november 2008

Ny mössa

Fick en förfrågan av kära Syster Yster om jag inte kunde sy en mössa åt hennes chefs son. Han har blivit av med favoritmössan och ingen annan duger lika bra.
Självklart kan jag inte motstå en utmaning utan så fort syster och min lillsnuffsat hade gått kastade jag mej över utmaningen.
Mössan skulle vara i brun fleece och jag fick fodra den som jag ville, huvudsaken var att den såg ut som den förra. En beskrivning fick jag: ett pannband fast mössa ...
*Yeah* som den smarta blondin jag är *hahaha* fattade jag ju genast vad det hon var ute efter.
Tog fram mina mönsterböcker och började leta inspiration och googlade lite på nätet. Efter en första prototyp så fick jag kläm på det hela. Den blivande mottagaren är snart två år så jag passade på att använda yngsta sonen som provdocka, inte så kul när kl är 22.30 och han vill sova *hehe, mkt får man stå ut med när mamma syr*
Klar blev den iaf och hur snygg som helst *tycker då jag* :) Hoppas nu bara att den lille killen som ska få den kommer att tycka om den oxå.


Inga kommentarer: