torsdag 21 maj 2009

Idag har jag sytt !

Efter dom senaste dagarna sol och värme kom jag fram till att lillbus säkert behövde lite nytt i sin garderob. Har länge fundiklurat på 3/4-kvarts velourmuddisar med mudd. I Welinders bok finns ett kanonmönster som jag idag provade. Dock så ska jag göra dom lite längre i livet/grenen nästa gång. Idag följde jag mönstret men tycker att dom blev lite korta i grenen, inget som stör men nästa gång ska dom bli lite högre =)
Lillbus själv älskar sina nya byxor. Föga förvånande då han älskar sina velourmuddisar. Tyger är från Mjuka Tyger, alldeles underbart men flockar en hel del när man klipper i det :)



Nu var det ju en sommar outfit han skulle ha och då räcker det ju inte med shorts. Alltså blev det en t-shirt oxå. Detta tyg ropade jag hem på Tradera och är helt förälskad. Färgen på ödlorna matchar velourtygerna från Mjuka Tyger perfekt ! t om den gula *tjoho* DET 'är lycka ! Sydde t-shirten i stl 98 från Meedom, lite stor fortfarande men han växer =)



Måste bara lägga in en bild på outfiten oxå när den sitter på lillbus. Vi skulle bara prova men han vill absolut inte ta av sej kläderna igen *S* Ett gott betyg, lr hur ?

2 kommentarer:

Ett Tu Tre sa...

Härliga tyger och härliga kläder, och fin blev han. Känner igen det där att när man väl får dem att prova så vill de helst behålla kläderna på. :)

Jag har också funderat på att göra knickers/knälängdsmuddisar av Welinders mönster, men i vävt tyg, får se om det blir av före hösten ...

Doris_Assar sa...

Fina kläder!! Ödletyget är klockrent!!