söndag 24 maj 2009

Lite kul och lite beställningar

Igår satt jag mest vid symaskinerna. Hade en "ägna-mej-åt-mej-själv-dag" och då passar jag på att göra det jag känner för. I detta fallet var det sy :) Fick en beställning i fredags som jag genast betade av, lika bra eftersom jag börjar jobba igen imorrn och då försvinner min lediga tid *hehe* All work and no play ;) Nä riktigt så illa är det inte men jag jobbar på mån är bortrest tis-ons och har förskoleinskolning på torsdag och sen jobb fre-mån igen, härligt vecka jag har framför mej. Nu klagar jag inte, jag trivs bra på mitt jobb och vill absolut inte byta men lite mer ledigt tid hade jag inte tackat nej till *S* Nog svamlat och åter till mina "alster". Inget nytt direkt under solen här men ack så roliga iaf. Först ut var ett "pippi-förkläde" med spindelmannen som motiv. Vaxduk från Jysk och mönster från Ottobre 4/2004, sen blev det tre stycken haklappar i landskapstyget - akrylbehandlat bomullstyg, mönstret är mitt eget och har använts flitigt av yngste sonen som älskade sina xtra långa haklappar. Lägg den på bordet och sätt tallriken på så skyddar den kläderna och man slipper gräva efter matrester i fickan *yerk*





Efter den kantstarten på dagen tog jag tag i beställningen. En landskapströja och två par "velourknickers" á la Welinder. Beställaren blev så förtjust i dom jag sydde åt lillbus att hon ville ha likadana :)

Inga kommentarer: