måndag 6 juli 2009

Linnen


Tänkte sy linnen nu när det är så varmt ute. Bläddrade igenom mina Ottobre och hittade vad jag tyckte såg ut som ett bra linne, 2/2005. Ritade, klippte och sydde. So far so good. Sen kom vi till den där biten när man ska prova. Ottobre brukar ju vara rätt stora i sina storlekar så jag sydde ju i dom storlekar som pojkarna har nu ... så dumt. Just dessa linnen var ju grymt små och smala i sin storlek. Så trollinnet i stl 92 är mer 86 och stjärnlinnet i stl 122 är snarare 116. Passar i längd men rätt stort i ärmhålet. Nått annat som retar mej är att Ottobres halsmuddar i regel är alldeles för korta så det blir bara rynkigt och fult när man syr *grrr* Inte mkt som gick bra denna gången alltså. Visst är dom fina men dom passar ju inte *suck* Får rita nytt mönster istället :) På det igen !

6 kommentarer:

Lallis/Helene sa...

Jättefina linnen! Va tråkigt att de inte passade, man blir så irriterad på Ottobres storlekar.

Yasmine sa...

jepp verkligen

Anonym sa...

tänk att igår sydde jag oxå linnen ur en gammal ottobre och det va riktigt smalt! så i kan inte använda det utan det får bli nattlinne/klänning till en mindre tösabit :)

Sandra sa...

Allt jag sytt ur Ottobre har haft okej storlekar, eller för stora, men det växer de ju i. Men just linnena är så små. Det är ju synd att man ska komma på det när man använt det "riktiga" tyget.

De ser ju fina ut i alla fall =)

Yasmine sa...

visst är det typiskt att man inte provsydde först men lärdomen får bli att alltid provsy först i ett "skräptyg" :

Doris_Assar sa...

Visst är det lurigt med storlekar. De blev jättefina tycker jag!!