onsdag 8 juli 2009

Lite tips

Idag har jag inte sytt så mkt men väl klippt ... Tänkte att jag kunde ju dela med mej av mitt lilla tips ifall det sitter någon annan med 7 m fleece till ingen nytta. Det var nämligen just det jag gjorde *S* 7 m av ett fleece som jag fått och inte visste vad jag skulle göra med det. Efter mycket fnulande hit och dit kom jag på vad jag skulle använda tyget till ! Hurra ! Mitt fula fleecetyg har nu börjat sin tjänstgöring som mönsterdelar :) Vissa mönster använder jag väldigt ofta och nu har jag alltså klippt ut delarna i fleece med sömsmån och allt så när det ska sys nått ny så tar jag bara fram delarna (som jag förvarar i ett kuvert), tyget, skärmattan och kniven sen går det undan =)

Måste säga att jag är väldigt nöjd med min lösning ;) Slipper en massa nålande och klippande (får ont i handleden av en massa klippande). Enkelt och bra alltså :)

3 kommentarer:

Sandra sa...

Det var ett riktigt bra tips.
För nålandet är både jobbigt och tar tid.
Får se om jag får över 7 m fleece någon dag =)

Ett Tu Tre sa...

Smart - det ska jag lägga på minnet - gör en liten anteckning i hjärnbarken :)

Katrin sa...

Vilket roligt tips! Har själv funderat på klassikern favoritmönster i kartong, men det kräver ju en helt annan typ av förvaring.
Så får se om jag hittar 7 m oanvänd fleece i nåt hörn *funderar*