måndag 15 juni 2009

Busy busy bee

Idag har jag haft fullt upp. Röntgen med lillsnuffsan, inskolningssamtal inför förskolestarten i höst och betat av en hel hög med beställningar. Känner mej riktigt flitig idag och förmodligen lär jag sova gott inatt *S*
Först ut blev en filt och vet ni, jag hatar att sy filtar !!!! Tyget flyttar sej och den smalrandiga trikån från Jofotex ger epilepsianfall när man håller att klippa i det *ryser* Hur gör ni andra för att tygerna ska hålla sej stilla när ni syr? Frustrerande är vad det är! Nåja, den blev ju klar och hur fin som helst. Det var en arbetskamrat som beställt till sitt nyfödda barnbarn, som bonus slängde jag med en liten snuttefilt 40 x 40 cm med velour på baksidan.



Nästa projekt ut var oxå en beställning från en arbetskamrat. Hon ska på dop i slutet av månaden och ville ha en liten present till den lille. Efter lite funderande fram och tillbaka så bestämde hon sej för dom nya kaninerna från JNYDesign, gul med bruna kaniner (vilket underbart tyg förresten) och bruna "äppel-knyckar-byxor" dvs knickers i brun trikå. Tyckte att det blev hur sött som helst =) Hoppas mottagaren tycker likadant.

Det söta presentsnöret har jag beställt på Mina Namnband, perfekt när man vill göra små söta paket =)

Inga kommentarer: