måndag 11 januari 2010

Längtar ...

Igår insåg jag att lillbus faktiskt börjar bli stor. Inte nog med att jag får sy i stl 104 till honom men min skärmatta räcker inte till hans byxor ! Stackars mej *hehe* nu fick jag sätta mej vid datorn och googla fram en återförsäljare. Nu är iaf en ny skärmatta inköpt och den är på väg till lilla mej :) Storleken blev A1, alltså dubbelt så stor som den jag har nu *lovely* Hittade en som var större och väldigt mycket dyrare så den hoppade jag över. A1 blir bra och så kan jag komplettera med min A2 om det skulle behövas någongång :) Låååånga byxor kan vi skära ut då ;) Såg även i min mailkorg att mitt paket från Jofotex är på väg *hurra* Tror dock inte att maken jublar lika högt, han muttrar något om tyger som invaderat hans förråd ...
Nu när UFO-korgen är tömd är mitt nästa mål att sy upp dom tyger jag faktiskt har hemma. Men visst är det svårt att inte köpa nya när det kommer så fina tyger hela tiden. Hade iaf tänkt att sy lite små bodysar till alla bebisar som väntas titta ut under 2010 :) Som tur är så beräknas den första anlända i mitten av mars så jag ska nog hinna sy något tills dess och dom andra kommer till sommaren =) Men som sagt, lika bra att vara ute i god tid för sommaren är här fortare än vad vi hinner med.

1 kommentar:

LillaBarn sa...

Går det lättare och snabbare med skärkniv? Är den en sån där rullkniv-grejja? Jag köpte en liten för att skära ut fyrkanter till ett lapptäcke, men det var attans så svårt att få den att gå rakt!! Trots fyrkantig linjal.... Och vilken tjusig UFO korg, min är en plastkasse som åkt in i garderoben!