fredag 29 januari 2010

Nya tröjor

Sydde ju just en hel hög med nya tröjor, dock så var dom i minsta laget ... så vi har hoppat från 92 till 104 i ett nafs ... om jag inte minns fel så gjorde dom tre andra barnen samma sak ... nåja, tur att man har gott om tyger här hemma, då är det lite värre med sylusten. Idag blev det lite "måste" över det hela så det tog mej hela dagen att få ihop dessa två tröjor *S* Var ju tvungen att ta hand om min farm på facebook oxå ... *hehe*

Först ut blev en turkos/blå fordonströja. Ville dock inte ha hela tröjan i samma tyg (fast det hade varit snyggt) och konfererade lite med äldsta dottern och vi kom fram till att dom turkosa flodisarna passade bra. Bröt av allt det blå/turkosa med limegröna muddar. Tänk, jag har hela 4 m av dessa härliga flodisar och detta är det första jag syr i tyget ! Då har det legat länge på hyllan ...



Nästa tröja fick även den bli med flodisar på och jag kunde inte låta bli att bryta mot den gyllene regeln om att inte blanda olika material för jag tyckte att denna kombon blev såååå härlig :) Muddtyget kommer som vanligt från SoS. Underbara stjärnor från JNY Design.

4 kommentarer:

Fangoria sa...

Jättefina tröjor, gillar dina mönstermixer!

Yasmine sa...

tack =) hoppas att sonen gillar dom oxå ... ;)

Lillsnörpa sa...

Vilka fina! Du är så duktig!

Ett Tu Tre sa...

Ja visst är det lustigt hur barn hoppar över vissa storlekar ibland. Mina har t.ex. aldrig haft stl 62, och yngsta dottern hade 92 bara några veckor innan hon blev en 98:a. Mystiskt, men de växer antagligen i ryck.

Härlig tröjor har det ju blivit - gillar färg och mönster i dem.