söndag 10 januari 2010

Min UFO-korg

Så här ser min UFO-korg ut


Nu är den alldeles tom och härlig, lr rättare sagt den var tom och härlig igårkväll. Idag är den full av tillskurna byxor åt lilleman *haha*
Tog ett ryck igår och sydde klart allt som låg i den. Först ut blev lite tröjor åt lilleman som låg och väntade på muddar och fållning ... tycker det är SÅÅÅ trist att sy muddar så jag skjuter gärna upp det till en annan dag ;) Fick även lägga upp 2 par jeans, korta av axelbanden i 2 klänningar och sy fast resåren i en sportbh.
Tröjorna blev iaf klara och fina, lagom tills jag upptäckt att lillbus drar stl 104 och dessa är sydda i stl 98 ... som tur är så hade jag förlängt tröjan med 6 cm så de lär ju funka ett tag iaf hoppas jag *haha* Tygerna känns väl igen vid det här laget. Nattåg från Jofotex, bilar och ränder från Mjuka Tyger, djungeltyg från JNY Design och gråa pingviner från SoS. Mönstret till tröjan kommer från senaste Ottobre och är eg en pyjamaströja.

Då lillbus är i det närmsta torr (förutom en och annan olycka) så behövs nya byxor. Lätta att dra ner ska dom vara. Alla velourmuddisar på hyllan börjar bli i minsta laget så idag ställde jag mej vid bordet och skar till lite nya byxor. Velourmuddisar i all ära men det kan bli lite knöligt under overallen så idag sydde jag smala byxor åt honom, perfekt som "långisar/pyjamasbrallor/mysisar". Mönstret är även det från den senaste Ottobre och är eg en pyjamasbyxa, dock så skippade jag mudden längst ner och förlängde istället byxan 6 cm. Blev kanonbra :) I midjan sydde jag fast resåren efter tips från Gekkos blogg, smidigt som attan :) Det lär jag fortsätta med, ska bara köpa en lite bredare resår =) 6 par byxor blev klara idag och 5 lr 6 par hamnade i UFO-korgen (vad ska man med en UFO-korg till om det inte ligger något i den ?)
Alla tyger kommer från Mjuka Tyger.
Avslutar med en bild som visar hur skönt fleece eg är ;)

Hittade katterna sovandes på mitt fleecetyg i förmiddags ... så kan det gå när man lämnar tyget på bordet *hehe*

2 kommentarer:

Bustråden sa...

Vad mycket fina kläder du sytt klart!!!

Fangoria sa...

Vad mycket fint du fått gjort, och vad duktig du är som tar tag i de där tråkiga grejerna som måste göras...man mår så mycket bättre när de är gjorda! =)