fredag 29 augusti 2008

Fleeceoverall


I denna ska lillbus sova i på dagis. Dom sover ju utomhus året om och under höst-vinter och vår får han sova i en fleeceoverall. På vintern ligger han naturligtvis nerbäddad i en åkpåse också :) Overallen är dock inte nysydd, sydde den i början av året och den har fortfarande inte fått några tryckknappar *rodnar* (har ju 200 hemma).
Att jag inte kommit längre var för att jag sydde den i stl 92 vilket visade sig vara en gigantisk storlek ! Tror t om att den fortfarande är lite förstor men det gör inte så mkt. Det är ju den storleken han har nu.
Material: Fleece från Jotex (tror jag) och mönstrad trikå från en lokal tygaffär (reatyg).
Mönster: Ett omarbetat Ottobre, har ändrat lite bland knappar, ärmar, luva m m
Maskin: Min Huskystar C20
Roligt: Att den blev så bra (förvånad för att vara mej)
Tråkigt: Att den har fått hänga på en galje i 8 månader för att mönstret var så stort
Att tänka på: Nästa gång gör jag jag en storlek mindre (om det blir en nästa gång)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken mysig overall, och så bra att han kan ha den nu i alla fall.Men det är trist när det blir fel storlek för man vill ju kunna använda det man syr direkt när det är färdigt.