tisdag 12 augusti 2008

Väpnarluva



Visst har jag sytt lite idag oxå. Fick dock vänta tills ikväll för under dagen har vi haft annat för oss här hemma.
Idag blev det en väpnarluva åt yngste sonen, en perfekt mössa att ha på dagis när man sover utomhus på vintern. Sydd i fleece och fodrade med "kaniner"
Material: Fleece från ??? (kommer faktiskt inte ihåg) och trikån är den välkända turkosa med bruna kaniner från JNYDesign
Maskin: Min trotjänare, Huskystar C20
Mönster: Elefanthue från Bechmann & Risager (Blödt Börnetöj - får inte till danska ö på mitt tgnbord)
Roligt: Att den gick så snabbt och enkelt att sy
Tråkigt: Inget direkt men att storleken inte verkar stämma. Sydde i stl 92-104 och den är tajt! Är nog små storlekar
Att tänka på: Att göra mönstret lite större nästa gång :) För fler mössor lär det bli. Kan varmt rekommendera boken, finns många roliga mönster i den. Jag köpte min på Adlibris.

2 kommentarer:

Kånkarong sa...

Åh, en sån tänkte jag sy förra vintern men det blev aldrig av, så nu påminde du mig! Och den boken har jag... skriver upp på att-göra-listan!

Anonym sa...

Jag gjorde några elefanthuer till mina barn förra hösten. Jättepraktiskt inte bara för barn som sover ute utan också för dem som vägrar halsduk! Så snygg din modell blev med mudd runt ansiktet och rejält med tyg ner över bröstet och ryggen. Jag får nog ta och göra några nya ...