söndag 31 augusti 2008

Jodå äntligen fick jag lite sytt :)





Ett litet baby-set.
En så söt body med kuvertringning, velourmuddisar och en matchande mössa.
Detta set ska skickas till en liten nyfödd pojke som bara är 1,5 dygn gammal, nu hoppas jag bara att det passar oxå *S*
Material: campan och velour från Nea Nobelle, strechjersey från SoS och brun enfärgad velour från SoS
Mönster: Samtliga från Ottobre 5/2006, det enda jag ändrade var att jag la till muddar i benslutet på byxorna och vändsydde hättan.
Maskiner: Overlock på min Pfaff och raksöm på Huskystar
Roligt: Att det blev så snyggt ihop
Tråkigt: Att inte vet om det passar eller ej *S*
Att tänka på: *fundilurar* nee ingenting, det flöt på som en dans :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så himla gulligt det är med riktigt små bebiskläder! Velouren är bara så fin, men var det inte pilligt att få mönsterpassningen rätt när det är så många ränder?

Yasmine sa...

Nädå, mönsterpassningen funkade alldeles utmärkt, går nästa av sej själv då man klipper båda benen samtidigt, gäller bara att vika tyget nog innan man klipper *S*